Thursday, November 17, 2011

Kelebihan Sebagai Dealer Public Gold

Berikut saya senaraikan beberapa keuntungan atau kelebihan yang anda perolehi jika menjadi dealer Public Gold.

1. Anda boleh menjual segala jenis produk Public Gold termasuklah Public Dinar, Public Silver, Public Jewellery, Product I-Series dan Gold Bar.

Dengan ini anda mempunyai pelbagai jenis pelanggan. Ada customer minat jewellery dan ada yang berminat dengan gold bar sahaja.

Untung menjadi Dealer datang dari 3 cara iaitu:
Untung Capital Gain
Untung Komisyen
Untung Buy Back

Untung Pertama: Untung Capital Gain
Semua orang dapat untung ini. Jadi dealer untung, tak jadi dealer pun untung! Dalam erti kata lain untung kenaikan harga emas. Best kan berniaga emas, makin lama di simpan makin mahal! Tak expired dan takkan reput!

Untung Kedua : Komisyen

Normal Dealer – 1% komisyen
Priority Dealer – 1.5% komisyen
Master Dealer – 2% komisyen
Apabila anda sign up sebagai dealer (RM20,000), pembelian pertama ini terus dikira untuk komisyen sebanyak 1% daripada pembelian anda!
Apabila accumulate sales anda mencapai RM100,000 anda akan di upgrade menjadi Priority Dealerdan layak menerima komisyen 1.5% atas setiap pembelian.
Dan setelah accumulate sales anda mencapai RM500,000 serta introduce 3 orang dealer baru (Priority Dealer) anda akan di upgrade menjadi Master Dealer dan layak menerima komisyen 2% atas setiap pembelian.
Contoh:
Chicarito membeli emas 100 gram berharga RM18,500 daripada anda (Normal Dealer). Anda layak menerima 1% daripada jumlah belian Chicarito iaitu sebanyak RM185.00! Jika anda berguru dengan saya anda dapat ilmu untuk mendapat lebih daripada 1% =)
Semua pembelian produk Public Gold anda akan dapat komisyen!

Untung Ketiga: Untung Buy Back

Ini adalah untung yang paling saya gemari iaitu untung buy back! Apa yang dimaksudkan dengan untung buy back mari saya perjelaskan.

Harga Emas Public Gold

Jika pelanggan nak beli emas mereka akan refer harga PG SELL.
Jika pelanggan emas kita sebelum ini merasakan mereka sudah untung dan nak jual balik jongkong tersebut kepada kita, mereka akan lihat harga PG BUY.
Contoh:
Park Ji Sung telah membeli emas 50 gram pada Ogos tahun lepas. Setahun kemudian bila rasa dah untung dan beliau nak tukar gold bar yang dibeli untuk dapat cash. Dia akan refer harga PG BUY iaitu RM8,099.00.
Saya beri Park Ji Sung tunai RM8,099.00 dan saya mendapat emas jongkong 50 gram tersebut.
Pada hari yang sama, Ryan Giggs call dan beliau ingin membeli emas 50 gram. Haaaaa.. Ini untung!
Saya refer harga PG SELL iaitu RM8,570.00. Ryan Giggs bayar saya RM8,570 dan saya serahkan emas 50 gram.
Di sini saya telah mendapat untung sebanyak RM471 untuk urusniaga buy back ini! Alhamdulillah…

**Article from www.publicgoldsarawak.com

No comments: